لیزر مو‌های زائد چیست؟
نوشته شده توسط : الکس

 

لیزر مو‌های زائد چیست؟

به هر نوع موی ضخیم و تیره‌ای که در خطوط میانی بدن مانند سینه، صورت، چانه و گلو رشد می‌کند، موی زائد می‌گویند. موی زائد به دلایل هورمونی و غیر هورمونی رشد می‌کند. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موی زائد در بدن شما شود، شما نمی‌توانید بدون درمان بیماری اولیه، لیزر انجام دهید. اختلالات هورمونی باعث می‌شود که در قسمت‌هایی از بدن که مو ندارد، مو‌هایی زخیم و تیره رشد کنند. اگر مشکلات هورمونی دارید، درمان دارویی از رشد مو‌های زائد جلوگیری می‌کند و استفاده از لیزر فقط خرج اضافی است.
راهنمای جامع لیزر موهای زائد
لیزر، یک پرتو نور با انرژی بالا است که می‌تواند انرژی خود را به قسمت خاصی از بدن منتقل کند. این پرتو‌های نور ممکن است از لحاظ قدرت و نوع بافتی که می‌توانند هدف قرار دهند متفاوت باشند. در روش حذف مو‌های زائد، رنگدانه موجود در ساقه مو، با یک طول موج (یا رنگ) خاص لیزر مورد هدف قرار می‌گیرد. این انرژی فولیکول (پیاز) مو را گرم می‌کند و موجب آسیب به سلول‌هایی می‌گردد که باعث رویش مو می‌شوند. اگر آسیب به اندازه کافی انجام شود، این امر باعث جلوگیری از رشد بیشتر مو‌ها می‌شود. این اثر بر فاز آناژن یا فعال رشد مو بسیار موثر است. فاز آناژن زمانی است که مو‌های جدید شروع به رشد می‌کنند. فولیکول مو اصلی‌ترین دلیل رویش مو است. آسیب رساندن به آن باعث توقف رویش مو و از بین‌رفتن مو‌های زائد می‌شود. لیزر مو‌های زائد سلول‌های تولید کننده مو در ریشه را هدف قرار می‌دهد و باعث از بین بردن طولانی مدت یا دائمی آن‌ها می‌شود. در صورتی که علاقمند به رفع مو‌های زائد با لیزر هستید، توجه داشته باشید که روش‌های لیزر، IPL و SHR، روش‌های حذف دائمی مو نیستند، بلکه این روش‌ها باعث کاهش دائمی مو می‌شوند. سازمان FDA آمریکا معتقد است که روش لیزر می‌تواند تا هفتاد درصد مو‌ها را کاهش دهد، اما قادر به از بین بردن کامل آن نیست. انجمن متخصصان پوست آمریکا نیز اعلام کرده تمام مو‌های ناخواسته در اثر لیزر از بین نمی‌روند، زیرا برخی از آن‌ها نسبت به درمان با لیزر مقاوم هستند و برخی دیگر هم قدرت رشد مجدد پس از لیزر را دارند.

انواع سیستم‌های لیزر مو‌های زائد

دو سیستم برای از بین بردن مو‌های زائد وجود دارد: سیستم‌های لیزری و سیستم‌های غیر لیزری. دستگاه‌های غیر لیزری، سیستم‌های نوری هستند که IPL نام دارند. این دستگاه‌ها مناسب هستند، اما قدرت‌شان به اندازه لیزر نیست. در واقع از آنجایی که سیستم‌های لیزری گران‌قیمت هستند، سیستم غیرلیزری IPL طراحی شد که دسترسی به آن آسان‌تر و هزینه‌هایش کمتر است، اما در عین حال عوارض و احتمال سوختگی پوست و بازگشت مو با آن بیشتر است. سیستم‌های لیزری انواع مختلفی دارند ازجمله الکساندرایت و دایود با مکانیسم‌ها و طول موج‌های مختلف که هریک برای نوع به خصوصی از پوست مثل سبزه، روشن، سفید، تیره و ... کاربرد دارند. به عبارت دیگر لیزری که برای پوست روشن استفاده می‌شود، شاید مناسب پوست سبزه نباشد و بالعکس. انتخاب نوع لیزر با پزشک است و پزشک باید با تمامی این لیزر‌ها آشنایی داشته باشد.
راهنمای جامع لیزر موهای زائد
در کل چهار سیستم پرکاربرد برای حذف مو‌های زائد وجود دارد که بیشترین استفاده در میان افراد را به خود اختصاص داده است. این چهار سیستم عبارتند از؛ ــ سیستم لیزر الکساندرایت ــ سیستم لیزر دیود ــ سیستم لیزر Nd- YAG ــ سیستم نوری IPL

لطفا برای مشاهده کاربرد سیستم های لیزر موهای زائد اینجا کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 4 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: